Begynderkurser

For at ro kajak i Kolding Kajak Klub, skal man gennemføre et begynderkursus, og bestå klubbens indgangstest i form af et ipp2 kursus. Først når du har bestået indgangstesten er du frigivet til at ro uden ledsagelse. Du kommer på kurset til at ro i havkajak. Vi henstiller til at deltage alle gange, og har man mere end to dages fravær vil man ikke kunne tage den afsluttende indgangstest.
Efter endt kursus og bestået ”indgangstest” har du som medlem af klubben adgang til at bruge klubbens kajakker. Klubben råder over et bredt udvalg af kajakker, som er til rådighed for klubbens medlemmer. Der er også mulighed for at få egen kajak placeret i klubbens bådhal, såfremt der er ledige pladser. Kontakt vores bådpladsansvarlige: Henning Osmann - se under udvalg.

Har du allerede erfaring med kajakroning kan du blive frigivet uden begynderkursus såfremt du har et IPP2 bevis udstedt af en DKF godkendt kursusudbyder. Vi tilbyder omskolingskurser til klubbens medlemmer, så du kan få adgang til at ro både i tur- og havkajak.

Klubben afholder 2 - 3 årlige begynderkurser for voksne (á 12 deltagere). Kurserne er placeret i maj - juni samt i august - september og foregår med udgangspunkt i klubhuset. Prisen inkluderer kursus og kontingent året ud. Klubben stiller kajakker og pagajer til rådighed for kursisterne under kurset. Man skal som deltager selv medbringe egnet rotøj (f.eks. våddragt, neoprensko og rojakke).

Kurserne er begynderkurser for voksne (fra 18 år) og kræver ingen forhåndskendskab til kajakroning. Deltagerene skal af hensyn til sikkerheden være i almindelig god fysisk form.

Tilmelding til begynderkurserne kan ske under Tilmelding, og priserne kan findes under Priser

Hvis du ønsker at få besked, når kurserne er oprettet, kan du oprette en profil og tilmelde dig vores interesseliste under Event.