Ny ungdomsroer 2021

Nye ungdomsroere i alderen (10)12-14 år træner i klubben 2 gange ugentligt.

Der er kun opstart for (10)12-14 årige.

De 14-18 årige er øvede ungdomsroere.

Træningsdagene bliver: Mandag og onsdag fra kl. 16.30 til kl. 18.30.

Det er vigtigt, at man kan deltage begge træningsdage, da vi bygger træningen og den basale viden op omkring det, som blev øvet gangen før. De unge vil blive introduceret til alle kajaktyper.

Opstart 2021

Der er prøvedage for nye roer mandag d. 03. maj og onsdag d. 05. maj 2020.

Mød op begge dage, så du/I kan se om det er noget for dig.

Onsdag d. 05. maj 2020 (ca. kl. 1800) vil vi slutte af med et lille infomøde og efterfølgende indmeldelse (forældre skal deltage).

Sæsonprogrammet og andre praktiske oplysninger vil blive fremlagt.

Den 08. maj 2020 kl. 0900 – 2000 vil der være en opstartslørdag, som alle skal deltage i.

Det vil både blive en ryste sammen dag med sjov og hygge samt en dag med en masse praktisk og vigtig viden. Svømmehal (Kongeåbadet) med svømmeprøve samt praktiske øvelser. Forskelligt praktisk/teori om sikkerhed, kajakkendskab, førstehjælp og roning.

De nye ungdomsroere vil blive betegnet som bobler.

Er man voksen medlem af Kolding Kajak Klub og har børn, der ikke er fyldt 12 år, og som gerne vil til at ro kajak, er der mulighed for at starte op sammen med sit barn på ungdomsroning.

Det er vigtigt, at man kan svømme 350 m og ikke er bange for vand.

Samtidig er I forpligtiget til at underrette, hvis den unge lider af kroniske sygdomme eller diagnoser, som vi skal have kendskab til.

Efter sommerferien vil der være mulighed for opdeling i en tur/kap og en havkajak retning.

Kontingent: 1500 kr. pr. år for unge under 18 år.

Mere info om ungdomsroning kan fås ved: Ungdomsansvarlig og cheftræner Peer Christensen tlf. 6095 5918 // peerpagaj@gmail.com

Ungdomsroere – der ikke er i elitegruppen – betegnes som bobler aspirant.

De er øvede kajakroere, mestrer egen entring, er sikker i de fleste af vores kajakker, nyder kajakroning og deltager i vores klubrelatere arrangementer.

Men de er ikke interesseret i den hårde og målrettede træning, der foregår i elitegruppen.

Vi takker vore sponsorer

Trindholmsgade 20, 6000 Kolding