Overnatning på Fænø Kalv
30.11.2019 kl. 09.00 - 01.12.2019 kl. 24.00
Mødsted KKK
Beskrivelse
Nu gentager vi succesén fra sidste års vintertur til Fænø Kalv. Denne gang med overnatning fra Lørdag d. 30 november til søndag 1 December. Sæt derfor et stort X i kalenderen.
Vi tager afsted lørdag kl. 9:00 fra KKK. og med pauser undervejs forventer vi at være fremme kl. Ca. 12:00 på Fænø Kalv efter at have roet 12 km. Derefter er planen af pakke ud og sætte telte op samt spise medbragt frokost.
For de af jer der har lyst til en ekstra tur bliver der kl. Ca. 14:00 afgang på dagstur rundt om Fænø ca. 10 km hvis vejret tillader det. Hjem igen omkring kl. 17 til hygge og medbragt aftensmad.
Søndag forventes der afgang fra øen kl. 11:00 efter morgenmaden erindtaget og nedpakning af grej og telte. Øen forlades opryddet uden et spor af os! Vi er hjemme igen senest kl. 14:00.

Lidt info:
Fænø Kalv er historisk et lille træfpunkt mellem Holsten og Fyn. Her kunne stridende parter mødes.
I 1295 mødtes den norske konge Erik Præstehader her med den danske kong Erik Menved for at slutte fred. Og i 1300 er det den slesvigske prins Erik og kong Erik Menved, der benytter øen til at indgå våbenhvile.
Under svenskrigen 1658, hvor Fyn er blevet besat af svenskerne efter Karl Gustavs sejrrige fremmarch over isen på Lillebælt, indgår Fænø Kalv i parternes forsvars- og angrebsplaner.

Praktisk info:
Vinterhalvåret er årets mørke tid, og derfor skal vi af hensyn til vores egen sikkerhed medbringe hvidt lys, som skal anbringes synligt på kajakken eller roeren. Vandtemperaturen kan også være en udfordring, så din påklædning skal tilpasses forholdene. Som minimum våddragt med 1-2 lag uld og vindtæt rojakke. Er du i tvivl så spørg nogle af klubbens instruktører eller erfarne roere.
Alle er velkomne. Vi ror i et tempo, så alle kan følge med og pauser efter behov.

Der vil være instruktører og erfarne roer som er tovholder på turen. Da der kan være stærk strøm og bølger er det for egen sikkerheds skyld en god ide at have prøvet lign. forhold på Kolding fjord forinden.
Vi roer turen i samlet flok.

Medbring varmt at drikke, lidt snacks, drikkevarer, frokost og aftensmad til lørdagen samt morgenmad til Søndag og evt. en let frokost til hjemturen.

Da vi sover i telt skal det selvfølgelig også medbringes samt en varm sovepose og et fornuftigt liggeunderlag til formålet da det kan blive koldt om natten. ☺
Har du ikke selv telt, så prøv at skriv det i en kommentar på FB under opslaget og få det kordineret med en anden som har telt. .-)

Vi ses omklædt og med pakket kajak klar til at tage af sted kl. 09:00 fra KKK.

Velmødt alle i positive skønne medlemmer.

De bedste hilsner

Thomas Christiansen & Kenneth Bjerg